SenseBoil-funktionen på min induktionskogesektion fungerer ikke

Senest opdateret 28-11-2019 10:39

Problem

  • SenseBoil®-funktionen virker ikke 
  • Jeg kan ikke aktivere SenseBoil®-funktion 
  • Hvordan anvendes SenseBoil®-funktionen?  

Gælder

  • Induktionskogesektioner med SenseBoil®-funktion  

Løsning

  1. Vælg en kogezone inden for 5 sekunder efter aktivering af SenseBoil®-funktionen.
    Se den fulde beskrivelse i brugsanvisningen. Du kan hente din brugsanvisning her.
     
  2. Afslut kogningen og vælg en ledig kogezone uden restvarme.
    Hvis alle kogezoner er i brug, eller der er restvarme på dem alle, udsender kogezonen et bip, SenseBoil®-indikatorer blinker og funktionen starter ikke.
     
  3. Sørg for at anvende den rette mængde vand og/eller kartofler samt den rigtige type kartofler for at sikre at funktionen virker.
    Sørg for, at den samlede vægt af vand og kartofller ikke overstiger 5 kg.
    Brug kun koldt vand fra hanen og hele, mellemstore kartofler med skræl.
    Se den fulde beskrivelse i brugsanvisningen. Du kan hente din brugsanvisning her.
     
  4. Kontroller og skift kogesektionens strømbegrænsningsindstillinger.
    BEMÆRK: Sørg for, at den valgte strøm passer til sikringsinstallation hvor du bor.
     
  5. Kontroller om den gryde, du bruger, er velegnet til SenseBoil® ved at overvåge den første kogning
    Funktionen er bedst til kogning af vand og kartofler.
    Funktionen fungerer ikke med støbejern og non-stick-kogegrej med eksempelvis keramisk belægning
    De bedste resultater ved kogning af kartofler opnås ved brug af en emaljeret stålgryde.
    Forskellige gryder kan give forskellige resultater Tjek forskellige grydetyper og størrelser på den valgte zone - eller kontroller gryden på andre zoner
     
  6. Sørg for at nivelleringen af kogesektionen er korrekt. Brug kun kogegrej med tør og ren bund.  
     
  7. Undgå rystelser, mens funktionen bruges (f.eks. brug af blender eller en mobiltelefon i nærheden).  
     
  8. Kontakt Electrolux Service.  
    Hvis ovenstående råd ikke løser problemet, anbefaler vi, at du booker besøg af en servicetekniker.

Tip

  • Bemærk: Afhængigt af problemet kan et servicebesøg, selv under reklamationsperioden, være mod betaling. Reparation på reklamationsret forudsætter at, produktet er korrekt installeret, vedligeholdt, brugt i overensstemmelse med brugsanvisningen og at, udefrakommende hændelser - f.eks.lynnedslag, skadedyr osv. -ikke er årsag til fejl på produktet.

Var denne artikel til hjælp?

service-electrolux

Bestil en servicetekniker

Har du brug for hjælp med dit produkt? Så kan du booke en servicetekniker som er ekspert i netop dit Voss-produkt og få en professionel og effektiv reparation. Følg linket nedenfor for at registrere og booke dit produkt.