Min indbyggede kaffemaskine laver for lidt mælkeskum eller har dårlig skumning

Senest opdateret 05-06-2019 09:41

Problem

  • Min indbyggede kaffemaskine laver for lidt mælkeskum eller har dårlig skumning

Gælder

  • Kaffemaskine indbygget

Løsning

  • Hvis du har en indbygget kaffemaskine med et display
  1. Hvis der er indtørrede mælkerester i koppen, er det undertiden nok at trykke på knappen "Rens", når maskinen viser "Klar til kaffe", for at fjerne resterne og rengøre delene og få systemet til at virke perfekt igen. Sørg også for, at tætningerne på mælkekandens tilslutning er rene og frie for indtørrede mælkerester.
  2. Kontroller om dampkedlen er delvist tilstoppet af kalk, hvis vandet i dit område er for hårdt. Regelmæssigt afkalkning renser dampudtaget og det hydrauliske kredsløb og hindrer, at apparatet slides for hurtigt. Brug jævnligt et afkalkningsmiddel. For at gøre afkalkningen effektiv, skal den udføres, hver gang maskinen anmoder om det. Hyppigheden afhænger af vandets hårdhedsgrad i dit hjem. Afkalkningen udføres ved at fortynde en dosis afkalkningsmiddel med en liter vand i henhold til de anvisninger, som findes på pakken, i maskinens beholder. Du kan finde egnet afkalningsmiddel i webbutikken her.
  3. Kontakt Electrolux Service
    Hvis ovennævnte forslag ikke løste problemet, anbefaler vi, at du booker besøg af en servicetekniker.
  • Hvis du har en indbygget kaffemaskine udelukkende med lysdioder
  1. Hvis der også dannes damp, skal du sørge for, at der er tilstrækkeligt med kold mælk (60-70 ml) i beholderen.
  2. Sørg for, at damprøret er rent. Tag damprøret af, og sørg for, at hullerne er rene.
  3. Kontakt Electrolux Service
    Hvis ovennævnte forslag ikke løste problemet, anbefaler vi, at du booker besøg af en servicetekniker.

Tip

Se det store udvalg af originalt tilbehør, reservedele samt rengørings- og plejeprodukter der overholder vores høje kvalitetsstandard og til den rigtige pris i webbutikken her
Bemærk: Afhængigt af problemet kan et servicebesøg, selv under reklamationsperioden, være mod betaling. Reparation på reklamationsret forudsætter at, produktet er korrekt installeret, vedligeholdt, brugt i overensstemmelse med brugsanvisningen og at, udefrakommende hændelser - f.eks.lynnedslag, skadedyr osv. -ikke er årsag til fejl på produktet. Book et besøg af en servicetekniker online her

 

 

Var denne artikel til hjælp?

service-electrolux

Bestil en servicetekniker

Har du brug for hjælp med dit produkt? Så kan du booke en servicetekniker som er ekspert i netop dit Voss-produkt og få en professionel og effektiv reparation. Følg linket nedenfor for at registrere og booke dit produkt.

spares-electrolux

Reservedele og tilbehør

Find originale reservedele til dine Electrolux-produkter i vores webshop og få dem leveret til døren.