Monteringsfejl på komfur med induktion

Senest opdateret 28-11-2019 06:31

Problem

  • Der kan ikke tændes/det virker ikke 
  • Kun to kogezoner virker 
  • Fejlkode E3, E311 eller E312 vises på effektindstillingens display (i nogle tilfælde også signaler/bip) 
  • Fejlkode E8 eller E822 vises på effektindstillingens display 
  • Kogesektionen sprænger sikringen.

Gælder

  • integreret induktionskogesektion
  • fritstående komfur med induktionskogesektion

Løsning

Hvis det drejer sig om en nyinstallation, angiver nævnte problemer normalt, at produktet er installeret forkert.    

  1. Tjek, om der kommer strøm fra stikkontakten.
    Tjek, om der er strøm i stikkontakten ved at tilslutte et andet apparat og se, om det fungerer, som det skal. Hvis stikkontakten ikke virker, skal du kontakte en autoriseret elektriker for at få hjælp til at løse problemet

  2. Tjek sikringen for eventuelle fejl.
    Tjek om fejlen skyldes en defekt sikring. Kontakt en autoriseret installatør, hvis fejlstrømsrelæet afbryder strømmen flere gange i træk

  3. Kontakt den autoriserede elektriker, som installerede produktet.  

  4. Kontakt Electrolux Service.
    Hvis de ovenstående råd ikke løser problemet, anbefaler vi, at du bestiller besøg af en servicetekniker.

Tip

  • Bemærk: Afhængigt af problemet kan et servicebesøg, selv under reklamationsperioden, være mod betaling. Reparation på reklamationsret forudsætter at, produktet er korrekt installeret, vedligeholdt, brugt i overensstemmelse med brugsanvisningen og at, udefrakommende hændelser - f.eks.lynnedslag, skadedyr osv. -ikke er årsag til fejl på produktet.

Var denne artikel til hjælp?

service-electrolux

Bestil en servicetekniker

Har du brug for hjælp med dit produkt? Så kan du booke en servicetekniker som er ekspert i netop dit Voss-produkt og få en professionel og effektiv reparation. Følg linket nedenfor for at registrere og booke dit produkt.