Monteringsfejl på komfur med induktion

Senest opdateret 10-01-2020 06:28

Problem

  • Der kan ikke tændes/det virker ikke 
  • Kun to kogezoner virker 
  • Fejlkode E3, E311 eller E312 vises på effektindstillingens display (i nogle tilfælde også signaler/bip) 
  • Fejlkode E8 eller E822 vises på effektindstillingens display 
  • Kogesektionen sprænger sikringen.

Gælder

  • integreret induktionskogesektion
  • fritstående komfur med induktionskogesektion

Løsning

Hvis det drejer sig om en nyinstallation, angiver nævnte problemer normalt, at produktet er installeret forkert.    

  1. Tjek, om der kommer strøm fra stikkontakten.
    Tjek, om der er strøm i stikkontakten ved at tilslutte et andet apparat og se, om det fungerer, som det skal. Hvis stikkontakten ikke virker, skal du kontakte en autoriseret elektriker for at få hjælp til at løse problemet

  2. Tjek sikringen for eventuelle fejl.
    Tjek om fejlen skyldes en defekt sikring. Kontakt en autoriseret installatør, hvis fejlstrømsrelæet afbryder strømmen flere gange i træk

  3. Kontakt den autoriserede elektriker, som installerede produktet.  

  4. Hvis ovenstående ikke løste problemet, anbefaler vi at du booker besøg af en vores specialuddannede serviceteknikere.
    Du kan døgnet rundt nemt bestille et servicebesøg online, og selv vælge den ønskede dato for besøget.
Bestil en servicetekniker
Bestil en servicetekniker

Har du brug for hjælp med dit produkt? Så kan du booke en servicetekniker som er ekspert i netop dit Voss-produkt og få en professionel og effektiv reparation. Følg linket nedenfor for at registrere og booke dit produkt.